מלח פלפל פרק שני – יעל איבר

יעל איבר Comments Off on מלח פלפל פרק שני – יעל איבר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוף, סוף – יש לנו נבחרת!

 

אז אחרי שלושה מוקדים בהם ערכנו אודישנים לבסוף התקבלה ההכרעה ומניין מתמודדות, שהגיעו אלינו מרחוק ומקרוב, סגר לנו נבחרת. עשר מתמודדות מוכשרות ובעלות אמביציה בעולם המטבח שרוצות לחדש, וללמוד דבר או שניים בתחום.

 

אז בואו ונכיר את הנבחרת שלנו – העשירייה הפותחת

 


נעים להכיר: חני מתוק לי – חכמזדה

את חני פגשנו באודישנים שערכנו בחולון והיא הביאה לצוות השופטים שלנו קרמבו טעים ויפיפה. את תחילת דרכה בתחום הבישול החלה חני כמבשלת במעון לילדים, כולנו יודעים עד כמה ילדים הם בררניים במזון. לאחר מכן, עברה לתחום האפייה, וכיום היא מוכרת עוגות לאירועים ושמחות, ועושה סדנאות שוקולד. החלום שלה, שהילדים שלה ילמדו תורה ויתפרנסו ממגדני ידיה.


נעים להכיר: רבקה שטרנר

את רבקה פגשנו באודישנים בירושלים, ואליהם היא הביאה את המנה שלה, דג סלמון בחרדל דיז'ון לצד אגוזים ופטריות. רבקה למדה טבחות והיא המסעידה הרשמית באירועים משפחתיים, היא מכינה מאכלי עדות. הסוד של רבקה לבישול הוא "אהבה ורצון". את החסד שלה רואים גם בעיסוק שלה, רבקה עובדת בבית החלמה לנשים בטלסטון.


נעים להכיר: צהלה כרמל

את צהלה שאוהבת עיצוב פגשנו באודישנים בירושלים. היא הביאה מנה של אגס בין ממולא באגוזים וצנוברים, על מצע של בצק עלים ותחתיות של שערות קדאיף ומקושט בריבת שזיפים. את האהבה שלה לתחום העיצוב מביאה צהלה לידי ביטוי בברים שהיא עורכת באירועים משפחתיים. היא מעצבת מתוקים בשמחות ונהנית לראות את התוצאה היפה כשהיא מסודרת, ולפני שהאורחים מתענגים על המנה. צהלה מאזינה אדוקה לתוכנית ניחוחות שבת.


נעים להכיר: נוגה רוזן

את נוגה שלנו פגשנו באודישנים בפתח תקווה, עם מנת לזניה ירקות וגבינה, כאשר את בצק הפסטה, הכינה נוגה בעצמה. נוגה מעדכנת את חבריה שעוקבים אחר התקדמותה בתחרות בפייסבוק, החברים מאחלים לה הצלחה ותומכים בה לאורך כל הדרך. גם לתוכנית הגיעה נוגה בהמלצתה של חברה: "היא תמיד עושה דברים מהממים, עוגות, מאכלים בוכריים וסושי". נוגה מציינת שהיא הגיעה לתחרות בשביל החוויה והיא מאוד מתרגשת.


נעים להכיר: דבורה מורד

דבורה מורד היא מאזינה ותיקה ומשתתפת עבר בתחרות עוגת הגבינה הטובה, שבה היא זכתה במקום הראשון עם עוגת הגבינה שלה והפסיפלורה. אצל דבורה כל בישול הוא השקעה גדולה, אל מנת החריימה שהיא הביאה לאודישנים ("זה חריימה אשכנזי, בלי יותר מדי חריף"), התלווה לחם שיפון מיוחד עם עגבניות מיובשות, שעבר התפחה של כ- 15 שעות!! ונאפה בתנור בסיר ברזל. את המנה הגישה דבורה בטאג'ין המרוקאי המסורתי. דבורה מכינה עוגות בהזמנה ורוצה בעתיד לפתוח קייטרינג או מסעדה.


נעים להכיר: עדי עטיה

את עדי שהגיעה אלינו מהדרום הרחוק פגשנו באודישנים שנערכו בפתח תקווה. עדי מאזינה קבועה של קול-חי ולתוכנית "ניחוחות שבת". עברה קורס של פטיפורים ומתוקים דרך מת"י. רוצה שהתוכנית תהיה עבורה קרש קפיצה להתקדמות בתחום המזון. לאודישנים הביאה עדי מנה של שושני פורל. כל פעם כשהיא מכינה מזון כלשהו בבית, הבעל שואל: "זה של זורגר, או לא של זורגר? הילדים כבר יודעים שהשניצל שאני מכינה, זה השניצל של זורגר.


נעים להכיר: חנה פרץ

אצל חנה השפיות עוברת מדור לדור, סבתא ז"ל הייתה בשלנית מיוחדת וגם אמא מבשלת טוב, וחנה ירשה את זה מהן. חנה מבשלת בשמחה ובהנאה לכו-לם. הבישול בעבורה הוא תרפיה ומוביל לרגיעה. את חנה פגשנו באודישנים בירושלים, ולשם היא הביאה את מנת הדניס שלה כשהוא ממולא בעשבי תיבול, בלוויית תפוח"א וארטישוק ירושלמי מקורמלים.


נעים להכיר: זהבה ויינברג

זהבה הירושלמית אוהבת לאפות עוגות ולהכין שוקולדים, אוהבת לחדש ולהמציא דברים. היא מאוד נמשכת לבישול ואפייה, ותמיד הייתה מכינה בבית הרבה מאכלים. הביאה לאודישנים בירושלים סלט בטטה בולגרי ברוטב שמנת בתוספת לחמניות שום וזעתר. מירי זורגר שלנו הופתעה ממנת הסלט: "לא טעמתי כזה סלט, והוא ממש טעים לי".


נעים להכיר: מירי כהנא

מירי הגיעה אלינו מנתניה והיא מאורסת טרייה, היא רק בת 19 וכבר יש לה קייטרינג חלבי אותו היא מריצה במשך שנה. כבר מגיל 10 נמצאת מירי במטבח, כך היא אומרת. מנת הדגל של הקייטרינג הם הקישים ומלבדם היא מכינה קינוחים, סלטים, מנות פתיחה, דגים ועוד. מירי שמעה על התחרות וזה עשה לה חשק להשתתף. שנה אחרי שפתחה את הקייטרינג החלה מירי ללמוד את רזי מקצוע האפייה. אל האודישנים בפתח תקווה הביאה מירי מנת עלי גפן ממולאים באורז ברוטב רימונים, מוגש עם שמנת חמוצה ונענע.


נעים להכיר: שרה מזרחי

שרה הגיעה אלינו מכפר חב"ד היישר אל האודישנים בפתח תקווה, ולשם היא הביאה מנה ענקית של טריפל בשכבות של בצק פריך ושכבות של ריץ' עם ממרח אייריש קרים ופינה קולדה. ומעל קונפיטורת תותים ופירות יער שהכינה לבד. שרה אוהבת להכין הכול, ובשבילה להשתתף בתחרות השפית הבאה זו הגשמת חלום, מאז שהיא ילדה. החלום הגדול הוא להקים בית קפה בוטיק. מגיל 12, 13 היא שומרת מתכונים שראתה בעיתונים. בהתחלה אמא של שרה, לא נתנה לה להיכנס למטבח, שאהבה את הסדר שלה במטבח והמאכלים שלה, ולכן זה לקח המון זמן עד שנכנסה למטבח. בניסיונותיה הראשונים במטבח, שרפה קצת עוגות, קצת סירים, אבל מאז היא עברה דרך ארוכה. היא כבר קיבלה הצעה לפתוח קייטרינג, אבל היא רוצה עוד להתמקצע וללמוד עוד. שרה גם למדה עיצוב והפקת אירועים דבר שמסייע לה בפרזנטציה נאה של המנות אותן היא מגישה.


שיחות הטלפון – הטלפון שאחרי

 

כשהתקשרנו אל המתמודדות בטלפון, כדי להודיע להן על כניסתן לנבחרת כמובן שלא יכולנו להתאפק, וקצת מתחנו אותן. כולן שמחו מאוד לקחת חלק בנבחרת שלנו, כל מה שנותר הוא לאחל להן בהצלחה בכל המשימות שעוד יעמדו בפניהן, ולתהות איתן יחד, מי תהיה השפית הבאה עונה 6.



0 תגובות